Extra Taxi Service

De kracht van extra taxi service bieden als taxi bedrijf

Het bieden van extra taxi service als taxibedrijf is belangrijk. Er zijn namelijk best veel taxibedrijven. Dat houdt in, dat je meestal te maken hebt met veel concurrentie. Deze concurrentie hebben ook allemaal nette taxi’s voor elke gelegenheid en goed opgeleide taxichauffeurs. Vaak zit het dan in het bieden van extra service aan uw klanten. Daardoor vergroot u de kans, dat ze in de toekomst weer van uw taxi diensten gebruik zullen maken. Hier volgen diverse punten, die van belang zijn om de klantbeleving in de taxi te verbeteren.

Klantbeleving

Klantbeleving begint niet pas als je de klant rond rijdt in de taxi. Het begint al bij het eerste contact. De eerste indruk moet goed zijn. Klanten moeten ook op allerlei manieren contact kunnen opnemen. Zorg er dus voor, dat altijd iemand de telefoon opneemt. Als de beleving en de continuïteit in dienstverlening goed is, is de klant vaak bereid om daar iets extra voor te betalen.

Op tijd komen

Op tijd komen en de klant op tijd afzetten op de plek van zijn of haar bestemming is een van de belangrijkste voorwaarden voor een optimale klantbeleving. Als een klant te lang moet wachten of het aansluitend vervoer mist, dan keert deze klant zeker niet naar u terug voor een volgende taxirit.

Pro actief

Probeer als taxichauffeur pro actief te zijn. Door te vragen of je de klant ergens mee kan helpen, creëer je een zeker mate van betrokkenheid. Accepteer het ook als een klant gewoon rust wilt om bijvoorbeeld door te werken of omdat hij of zij gewoon erg moe is.

Eenvoudig boekingsproces

Zorg voor voor een eenvoudig en efficiënt boekingsproces en bevestig daarbij altijd de reservering. Dit kan via de website van het bedrijf of via een mobiele app.

Reviews

Veel klanten kijken naar de reviews op Google of op platformen zoals Yelp. Ze zoeken bevestiging, hoe eerdere klanten de dienstverlening van uw taxibedrijf hebben ervaren. Probeer daarom altijd uw klanten te verleiden tot het geven van een review. Uiteindelijk kunt u uw dienstverlening op basis daarvan verder perfectioneren.

WOW moment

Probeer een wow moment te bewerkstelligen. Dat kan je alleen voor elkaar krijgen door pro actief te zijn en goed te luisteren naar de klant op de achterbank. Is het zeer warm? Biedt ze dan een flesje water aan om de dorst te lessen.

24/7 beschikbaarheid

Een taxibedrijf kan service bieden door 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar te zijn voor klanten. Dit betekent, dat klanten op elk moment van de dag of nacht een taxi kunnen bestellen.

Snelle responstijd

Een taxibedrijf kan ook taxi service bieden door een snelle responstijd te garanderen, wanneer een klant een taxi bestelt. Dit kan worden bereikt door het hebben van een groot aantal taxi’s op de weg en het gebruik van technologie zoals Gps tracking om de dichtstbijzijnde taxi naar een klant te sturen.

Diverse voertuigen

Een taxibedrijf kan ook service bieden door een breed scala aan voertuigen aan te bieden om aan de verschillende behoeften van klanten te voldoen. Bijvoorbeeld, een standaard taxi voor individuele passagiers, een minibus voor groepen, of een luxe auto voor zakelijke klanten.

Professionele chauffeurs

Een taxibedrijf kan taxi service bieden door professionele chauffeurs in dienst te nemen die goed opgeleid en ervaren zijn. Klanten willen zich veilig voelen en weten dat ze in goede handen zijn wanneer ze een taxi nemen.

Betrouwbare service

Een taxibedrijf kan taxi service bieden door betrouwbaar te zijn en zijn afspraken na te komen. Klanten moeten erop kunnen vertrouwen, dat hun taxi op tijd arriveert en dat ze op een veilige manier op hun bestemming aankomen.